piątek, 13 listopada 2009

Przewozy Regionalne się zmieniają, ale dług pozostaje

Przewozy Regionalne się zmieniają, ale dług pozostaje: "Przewozy Regionalne się zmieniają, ale dług pozostaje
lez, PAP
2009-11-13, ostatnia aktualizacja 2009-11-13 15:03

Zmiana nazwy, nowe barwy przewoźnika i system informatyczny - to niektóre nowinki, które zapowiada samorządowa spółka PKP Przewozy Regionalne. Cały czas jednak jest winna ponad 300 mln zł spółkom z Grupy PKP
ZOBACZ TAKŻE

* Marszałkowie ruszają na pomoc PKP Przewozom Regionalnym (05-11-09, 20:01)
* O problemie, który jeździł koleją. Trwa wojna w PKP (02-11-09, 21:16)
* Szef PKP ostrzega. Czy nastąpi paraliż transportu? (02-11-09, 17:56)
* Wach: Musi dojść do porozumienia z PKP Przewozy Regionalne (02-11-09, 17:53)

Spółka prawie rok po wydzieleniu ze struktur Grupy PKP zmieni nazwę z PKP Przewozy Regionalne na Przewozy Regionalne. - Za używanie nazwy PKP musielibyśmy zapłacić Grupie do 2015 r. aż 35 mln zł. Tymczasem koszty związane ze zmianą nazwy i logo szacujemy na 2,7 mln zł, czyli oszczędzimy ponad 30 mln zł - wyjaśnił na konferencji prasowej Tomasz Moraczewski, prezes spółki.

PrzewozyRegionalne: Stale zmniejszamy nasze długi | wideo


REKLAMY GOOGLE
* Przewozy Regionalne
Szukasz opisu, adresu, telefonu? Sprawdź w bazie PKT.pl !
www.pkt.pl

To nie koniec zmian. Nowa nazwa i nowe barwy korporacyjne - zieleń, błękit i granat - w pierwszej kolejności pojawią się na okienkach kasowych na dworcach. Spółka pracuje też nad opracowaniem nowej strony internetowej. Ma ona umożliwić m.in. śledzenie pociągów i ich ewentualnych opóźnień. W tym celu pociągi spółki mają być wyposażone w nadajniki GPS - już teraz posiada je około 200 składów głównie na Śląsku.

Zmiany w Przewozach Regionalnych nie oznaczają końca kłopotów spółki. Zarząd PKP Przewozy Regionalne szacuje, że zobowiązania firmy na koniec września wynosiły 620 mln zł. Według informacji Grupy PKP spółka jest winna spółkom z Grupy około 313 mln zł (stan na 5 listopada) m.in. za prąd, opłaty za dostęp do torów, czy wzajemną sprzedaż biletów. Najwięcej, bo 125 mln zł jest winna PKP Intercity. To z tego powodu w październiku komornik na pewien czas zablokował konta Przewozów Regionalnych."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz