środa, 24 lutego 2010

Podróż do Łodzi


W niedziele 21 lutego 2010r miałem okazję pierwszy raz w życiu jechać CMK z Katowic do Warszawy Zachodniej. Podróż tę odbyłem "kibelkiem" EN57-857 IR 41120 Przewozów Regionalnych z Katowic pod wspaniałą i nic mi niemówiącą nazwą "Zemes".
Od Droga do Łodzi

Od Droga do Łodzi

Wrażenia wizualne z trasy wspaniałe, 3 godziny i Warszawa Zachodnia ale... i tu się zaczyna ale.
Dopuszczalna szybkość EN57 na tym szlaku to 105km/h. Między Zawierciem a Włoszczową Północ pojazd ten wpadał przy swej sztywności w drgania, wózki nie wytrzymywały tego tempa, krótka poprawa nastąpiła za Włoszczową, pojazd mimo swych danych technicznych i leciwego wieku, spisywał się dobrze jazda była płynna, bez drgań i charakterystycznego szumu, niestety radość prysła, na wysokości Opoczna nastąpiła powtórka z drganiami. Gdyby pozostały stare siedzenie miękkie z początku serii jazda była by znacznie przyjemniejsza.
Od Droga do Łodzi

Do Warszawy Zachodniej dojechaliśmy z 8-mio minutowym opóźnieniem, ale nastąpiło ono jeszcze w Katowicach z powodu opóźnienia pociągu REGIO z Zwardonia.
Tu miałem tylko 20 minut ale nie zmarnowałem go.
Od Droga do Łodzi

Od Droga do Łodzi

Od Droga do Łodzi

Poznałem kolegę miłośnika kolei o nicku Pszczoła, krótka konwersacja i niestety "Acatus" Przewozów Regionalnych do Łodzi Fabrycznej.
Od Droga do Łodzi

O godzinie 13:00 wyruszyłem z Warszawy Zachodniej w kierunku Łodzi wspaniałym pojazdem ED79-01, wrażenia estetyczne zewnętrznie dość dobre, natomiast wnętrze - tragedia, o ile nie można się doczepić płynności jazdy, delikatności w pokonywaniu łuków oraz braku wibracji wózków w porównaniu z "kibelkiem" z CMK-i. Jednak znalazłem wadę!!! Jazda "Acatusem" na miejscu do siedzenie dla człowieka moich gabarytów (190cm i 110kg)to prawdziwa gehenna!!! Pominę już miękkość siedzeń bo w tym przypadku to "kibelek" miał wygodniejsze, ale rozstaw między siedzeniami to była prawdziwa tragedia!!! Rozstaw dostosowany do osób o wzroście 160 cm, czyli pojazd dostosowany do "Azjatów", być może na ten rynek kolejowy był pierwotnie przeznaczony.
Pomimo tej krytyki, jazda koleją jest najpiękniejszą jazdą :):):)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz