czwartek, 24 września 2009

Katowice: Prawdziwe tło zmian personalnych na Śląsku - InfoRail

Katowice: Prawdziwe tło zmian personalnych na Śląsku - InfoRail: "Katowice: Prawdziwe tło zmian personalnych na Śląsku
Autor: R. Piech Opublikowano: 2009-09-22 13:13:17
inforail.pl - kolej » zarządzanie czytano 186 razy
Tagi:

* ŚZPR
* PKP PR
* OKOKŚ
* UM
* UMWŚ

Nasz niedawny artykuł o zmianach personalnych w ŚZPR zawierał wiele nieścisłości, które powstały w wyniku oparcia się o informacje podane w Gazecie Wyborczej. Ponieważ były one dalekie od realności, więc konieczne stało się napisanie jej sprostowania. ŚZPR opracował „nowy”rozkład jazdy za kwotę 100 milionów złotych, czyli tyle samo, za ile pociągi kursują w obecnym rozkładzie jazdy. „Nowy”rozkład jazdy był kopią tegorocznego z wycięciem kilku kursów oraz przesunięciem kilku innych. Te przesunięcia miały za zadanie pokazać, że coś się robi, choć tak naprawdę nic nie zmieniały. Ten fatalny rozkład jazdy Urząd Marszałkowski przyjął bezkrytycznie, ostro atakując wszystkich oceniających go negatywnie. Obywatelski Komitet Obrony Kolei Województwa Śląskiego (OKOKŚ) rozpoczął starania o zmianę tego stanu i paradoksalnie pomocna okazała się centrala spółki PKP PR w Warszawie, gdzie po wysłuchaniu racji OKOKŚ oceniono śląski rozkład jazdy jako nie do przyjęcia i szkodzący interesom tak pasażerów jak i samej spółki. Natychmiastowo przystąpiono do opracowywania alternatywnego rozkładu jazdy, który tym razem przewiduje zaczątki rozkładu taktowego oraz delikatne zwiększenie ilości kursów i to wszystko przy zachowaniu dotacji na poziomie 100 milionów złotych. Ponieważ zarząd ŚZPR nie przejawiał woli zmian, więc został zastąpiony, a nowy opracowany w Warszawie rozkład jazdy stał się oficjalnym przedstawianym przez spółkę. W efekcie kompromitacji jaką przeżył Urząd Marszałkowski, który usilnie lansował gorszą wersję rozkładu, ze swoim stanowiskiem pożegnał się Jacek Stumpf odpowiedzialny ze strony urzędu za sprawy kolejowe. Być może dzięki temu województwo śląskie stanie się bardziej pro kolejowe. Warto również podkreślić zasługi prezesa PKP PR w reformowaniu spółki, która ze znienawidzonej przez pasażerów powoli staje się ich zbawicielem wychodząc coraz bardziej naprzeciw podróżnym."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz