poniedziałek, 26 kwietnia 2010

Kolej wyda ponad miliard na naprawę wagonów


Kolej wyda ponad miliard na naprawę wagonów

władza | rząd | kolej | pkp | oś | wagon | koła | wymiana | dostawa | katastrofa
Kolej wyda ponad miliard na naprawę wagonów Fot. sxc.hu

Zmusi ją do tego rząd. Do warsztatu trafi połowa taboru.

Zwykłe naprawy wagonów liczących po 30 lat już nic nie dają. Mowa więc o odświeżeniu połowy taboru kolejowego w Polsce
.

POCIĄGI PKP NADAJĄ SIĘ NA ZŁOM>>

Ministerstwo Infrastruktury zaalarmowała ubiegłoroczna katastrofa kolejowa we włoskim miasteczku Viareggio z udziałem polskich wagonów oraz dwa wypadki lokomotyw PKP Intercity - twierdzi "Gazeta Prawna".

Dostawcy i warsztaty naprawcze zacierają ręce, bo do zarobienia
są krocie. Płacić będą PKP Intercity, Przewozy Regionalne oraz Koleje Mazowieckie.

O SPÓŹNIENIU POCIĄGU DOWIESZ SIĘ Z BLOGA>>

Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić obowiązek wymiany i zniszczenia zestawów kołowych w pociągach, których wiek przekracza 25 lat w przypadku spółek pasażerskich i 30 lat dla
towarowych - gazeta cytuje słowa Juliusza Engelhardta, podsekretarza stanu w MI.

Przewozy Regionalne, za wymianę 7,8 tys. zestawów kołowych (po 12 w 650 składach na 800 wszystkich) zapłacą 174 mln zł. PKP Cargo będzie zmuszone je wymieniać w 30 z 50 tys. wagonów, za 1,08 mld zł.

BILET NA POCIĄG KUPISZ W KIOSKU>>

Ministerstwo Infrastruktury chce nieco ułatwić to zadanie, i na wymianę starych części dać trzy lata.

Może być to jednak za mało nie tylko ze względów na ograniczone finanse
spółek. Wąskim gardłem są huty. W Europie odlewaniem nowoczesnych
zestawów kołowych zajmują się trzy zakłady: włoskie Lucchini, czeski Bonatrans oraz ukraińskia huta w Dniepropietrowsku - wylicza "Gazeta Prawna".

A zakłady są mocno obciążone i na nowe części czeka się nawet pół roku.

JS

* http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/416359,kolej_wyda_miliony_na_wymiane_o…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz